• Το Γνωρίζατε;
  • Το 1630 ο γάλλος Καρδινάλιος Ρισελιέ διέταξε τα μαχαίρια του φαγητού να έχουν στρογγυλεμένες άκρες, για να πάψουν επιτέλους οι καλεσμένοι του να καθαρίζουν τα δόντια τους με αυτά!

  • Τελευταία νέα

Τηγανητές πατάτες και τσιπς φέρνουν… κιλά


Τρώτε πατάτες κάθε μέρα; Κυρίως τηγανητές ή τσιπς; Να ξέρετε πως, σύμφωνα με νέα έρευνα, η κατανάλωση της συγκεκριμένης τροφής μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση του βάρους σας με το πέρασμα των ετών. Σε σχέση με τα αναψυκτικά, τα γλυκά και τα παγωτά, οι πατάτες και τα τσιπς είναι ακόμα μεγαλύτεροι «ένοχοι» για τα παραπανίσια κιλά.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής και της Σχολής Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου Χάρβαρντ μελέτησαν το ζήτημα της αύξησης του βάρους επί μια 20ετία, σε περισσότερους από 120.000 ανθρώπους. Η βασική διαπίστωση είναι ότι όσοι τρώνε πολλά λαχανικά, φρούτα και πλήρη δημητριακά, παχαίνουν λιγότερο διαχρονικά. Ο μέσος ενήλικας παχαίνει κατά σχεδόν μισό κιλό ετησίως (450 γραμμάρια το χρόνο).

Η ανάλυση των διατροφικών συνηθειών των συμμετεχόντων στην έρευνα έδειξε ότι το φαγητό εκείνο που συνδέεται με την μεγαλύτερη αύξηση βάρους, είναι οι πατάτες (κυρίως οι τηγανητές και τα πατατάκια-τσιπς). Μία πρόσθετη μερίδα από τηγανητές πατάτες τη μέρα προσθέτει κατά μέσο όρο ενάμισι κιλό μέσα σε μια τετραετία, ενώ μία πρόσθετη μερίδα τσιπς καθημερινά προσθέτει 0,75 κιλά μέσα σε την ίδια χρονική περίοδο. Μικρότερη, αλλά όχι αμελητέα, είναι η επίπτωση στο βάρος από τις βραστές ή ψητές πατάτες ή τον πουρέ (περίπου 600 γραμμάρια).

Αναλογικά μικρότερη είναι η επίδραση άλλων παχυντικών τροφίμων: όσοι καταναλώνουν ένα έξτρα αναψυκτικό τη μέρα, παχαίνουν κατά σχεδόν μισό κιλό (450 γραμμάρια) μέσα σε τέσσερα χρόνια, όσοι καταναλώνουν παραπάνω κρέας, επεξεργασμένο ή όχι, προσθέτουν στο σώμα τους περίπου 410 γραμμάρια, ενώ τα παραπάνω γλυκά προσθέτουν περίπου 200 γραμμάρια.

Αντίθετα, όσοι προτιμούν άλλα τρόφιμα (γιαούρτι, λαχανικά, φρούτα, πλήρη δημητριακά), αυξάνουν λιγότερο το βάρος τους ή και το μειώνουν: μόλις 100 γραμμάρια μέσα σε μια τετραετία προσθέτουν όσοι τρώνε παραπάνω λαχανικά, ενώ κατά 370 γραμμάρια μειώνουν το βάρος τους όσοι τρώνε έξτρα γιαούρτι (αυτό χαρακτηρίστηκε έκπληξη) και κατά 200 γραμμάρια όσοι καταναλώνουν πρόσθετα φρούτα.

Γενικά, οι ερευνητές, για μια ακόμη φορά, διαπίστωσαν τη σημασία των τροφών με χαμηλά λιπαρά και πολλές φυτικές ίνες, όσον αφορά τον έλεγχο του βάρους. «Είναι μύθος ότι δεν υπάρχουν ‘καλά’ και ‘κακά’ φαγητά», τόνισε ο επικεφαλής των ερευνών, ο οποίος πρόσθεσε ότι άλλοι παράγοντες συμβάλλουν στην αύξηση του πάχους, μαζί με την ανθυγιεινή διατροφή: η έλλειψη σωματικής άσκησης και η πολλή παρακολούθηση τηλεόρασης (μια ώρα παραπάνω την μέρα αυξάνει το βάρος κατά 140 γραμμάρια κατά μέσο όρο σε μια τετραετία).

Θετική είναι επίσης η συμβολή του καλού -αλλά όχι υπερβολικού- ύπνου. Όσοι κοιμούνται έξι έως οκτώ ώρες τη νύχτα, αυξάνουν λιγότερο το βάρος τους σε σχέση με όσους κοιμούνται λιγότερες από έξι ώρες και περισσότερες από οκτώ.

Οι πατάτες, τις οποίες οι Ίνκας λάτρευαν σαν Θεό (οι πρόγονοί τους ήταν οι πρώτοι που τις καλλιέργησαν στον κόσμο), θεωρούνταν από παλιά ένα από τα σημαντικότερα τρόφιμα διεθνώς. Εκτός όμως από τους πιθανούς κινδύνους για το πάχος, παρέχουν σημαντικά οφέλη στον οργανισμό, ως πηγή βιταμινών C και Β, σιδήρου, καλίου, φωσφόρου και μαγνησίου.

Προβολές: 358  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Πίσω ]


  • Συνταγές

Δημοσίευση Δίαιτα: Τα έξι λάθη που δεν πρέπει να κάνετε για να χάσετε κιλά


Οι διάφορες δίαιτες εστιάζουν συνήθως στον περιορισμό των θερμίδων και την αποφυγή συγκεκριμένων τροφών που δεν βοηθούν στο να χάσουμε κιλά και βάρος. Πολλές φορές όμως οι δίαιτες ξεχνούν να σημειώνουν ορισμένα πράγματα που παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιβράδυνση ή επιτάχυνση του μεταβολισμού μας. Ιδού τα συνηθήστερα λάθη που δεν πρέπει να κάνετε αν θέλετε να χάσετε κιλά.

Δεν τρώτε αρκετά γαλακτοκομικά
Οι μύες είναι απαραίτητοι για τη διατήρησ ...

Προβολές: 18211  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]

Δημοσίευση Δίαιτα της NASA: Χάστε μέχρι 10 κιλά σε 2 εβδομάδες!


Η δίαιτα της NASA είναι ουσιαστικά μια χημική δίαιτα. Λέγεται έτσι γιατί δίνει απώλεια βάρους μεγαλύτερη των 4 κιλών κάθε βδομάδα. Ουσιαστικά με τη δίαιτα αυτή χάνεις κιλά, γιατί υποβάλλεις τον οργανισμό σου σε χημικά σοκ. Εκεί που είχες συνηθίσει τα τηγανητά και τα ροφήματα με πολλές θερμίδες, τα χάνεις και έτσι επέρχεται το σοκ, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι καύσεις, να επιταχύνεται ο μεταβολισμός και τέλος η απώλεια κιλών.

Αν ακολουθήσετε ...

Προβολές: 15645  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]

Δημοσίευση Οι δέκα τροφές για μείωση βάρους και καύση λίπους


Μήλα
Τα μήλα είναι από τα πιο υγιεινά φρούτα και μάλιστα που πρέπει να τρώτε καθημερινά. Κι αυτό γιατί κάθε μήλο περιέχει 5 γραμμάρια ινών, αλλά και πηκτίνη η οποία είναι ένα φυσικό στοιχείο καύσης λίπους. Τα μήλα δεν έχουν πολύ ζάχαρη ή θερμίδες, γεγονός που τα καθιστά ιδανικό σνακ για ισορροπημένη διατροφή για καύσεις και απώλεια βάρους.

Γιαούρτι
Με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, το γιαούρτι είναι το τέλειο σνακ για οποιαδήπο ...

Προβολές: 15493  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]

Δημοσίευση Συμφωνία αμέσως αλλιώς... GAME OVER


Τον κώδωνα του κινδύνου στη νέα κυβέρνηση κρούει το Γραφείο της Βουλής για την παρακολούθηση της εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, καλώντας την να λάβει τις αποφάσεις της «το ταχύτερο δυνατό».

«Οι αποφάσεις της νέας κυβέρνησης πρέπει να ληφθούν ταχύτατα προκειμένου να αναστραφεί το κλίμα που προκάλεσε η προκήρυξη εκλογών, η μη επίτευξη συμφωνίας με την Τρόικα και η απόπειρα της κυβέρνησης της ΝΔ/ΠΑΣΟΚ να προσφύγει στις αγορές τον Οκτώβρι ...

Προβολές: 20873  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]

Δημοσίευση Ριψοκίνδυνη στρατηγική στην τελική ευθεία προς τις κάλπες


Πυκνή, πλήρης γεγονότων, η μικρή προεκλογική περίοδος εισέρχεται στην τελική της φάση, όπως ακριβώς ξεκίνησε: με την οικονομία στο κέντρο της αντιπαράθεσης των κομμάτων σε ένα περιβάλλον φόβων και ανησυχιών για την επόμενη μέρα. Οι ψηφοφόροι βομβαρδίζονται από την αρχή της προεκλογικής περιόδου από δυσμενείς ειδήσεις, πληροφορίες και φήμες για την εξέλιξη της οικονομίας, για τους κινδύνους και τις απειλές που την καταδιώκουν, για τις καταθέσ ...

Προβολές: 17555  •  Σχόλια: 0  •  Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]


  • Καθολικές Ανακοινώσεις

Δημοσίευση κάντο γνωστό!!!


Μια νέα ενότητα προστέθηκε στην Αρχική σελίδα και την αρχική σελίδα του Forum. Ο τίτλος της "Αυτό το ήξερες;" βοηθείστε όλοι να την εμπλουτίσουμε με εγκυκλοπαιδικές γνώσεις που δεν είναι γνωστές στον πολύ κόσμο.

Αν η καταχώρηση που θα κάνετε είναι σύν ...

Προβολές: 10796  •  Σχόλια: 0  •  Δημιουργία απάντησης [ Διαβάστε τα όλα ]


  • Ποιος είναι online;
  • Συνολικά υπάρχουν 28 μέλη σε σύνδεση: 1 εγγεγραμμένο, 0 με απόκρυψη και 27 επισκέπτες (με βάση τα μέλη που ήταν ενεργά τα τελευταία 5 λεπτά)
    Περισσότερα μέλη σε σύνδεση 1204 την Πέμ 30 Οκτ 2025, 12:16





  • Ρολόι

  • Board online Time
  • Online since: Σάβ 27. Ιουν 2009 for 17 Years 1 Month and 17 Days


  • Αναζήτηση

  • Κορυφαίος Συντάκτης

  • Νεότερα μέλη

  •  Η Ομάδα μας

  •  Γενέθλια

  • Στυλ Ιστοσελίδας


  • Ο Σύνδεσμος μας
  • Μη διστάσετε να συνδεθείτε με www.pontiki.gr . Χρησιμοποιήστε το ακόλουθο HTML:

    HTML:


    BBCode:


  • Ποιος ήταν εδώ;
  • Συνολικά υπήρχαν 1176 χρήστες συνδεμένοιLFWWH_STATS_SEPARATOR 0 εγγεγραμμένοι, 1 με απόκρυψη, 4 bots και 1171 επισκέπτες (με βάση τους ενεργούς χρήστες τις τελευταίες 24 ώρες)
    Περισσότεροι χρήστες σε σύνδεση 22923 μεταξύ Παρ. 7 Αύγ. 2026 και Σάβ. 8 Αύγ. 2026


  • Όνομα μέλους:


    Κωδικός:


    Θυμήσου με

    Εγγραφή!


  • Ημερολόγιο
  • Αυγ. 2026
    Κυ Δε Τρ Τε Πε Πα Σα
    1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31

  • Φίλοι
  • Συνδεμένοι
    Χωρίς φίλους Συνδεμένους

    Αποσυνδεμένοι
    Χωρίς φίλους Αποσυνδεμένους

  • Η ομάδα

  • Τυχαίο Μέλος

  • Σύνδεση:Δευ 13 Ιούλ 2009, 16:51
    Αναρτήσεις:0

  • Δημοσκόπιση
  • Σας αρέσει η ιστοσελίδα μας;

    Είναι Πολύ καλή

    87%
    Είναι Καλή

    7%
    Είναι Μέτρια

    7%
    Ειναι Κακή

    Δεν υπάρχουν ψήφοι
    Είναι Χάλια

    Δεν υπάρχουν ψήφοι

    Σύνολο ψήφων : 15

    Προβολή θέματος


  • Στατιστικά
  • Σύνολα
    Συνολικές δημοσιεύσεις 7031
    Σύνολο θεμάτων 6813
    Σύνολο Ανακοινώσεων: 1
    Σύνολο Σημειώσεων: 33
    Σύνολο Συνημμένα: 3

    Θέματα ανά ημέρα: 1
    Δημοσιεύσεις ανά ημέρα: 1
    Χρήστες ανά ημέρα: 0
    Θέματα ανά χρήστη: 6
    Δημοσιεύσεις ανά χρήστη: 7
    Δημοσιεύσεις ανά θέμα: 1

    Σύνολο μελών 1075
    Το νεότερο μέλος μας EYTYXIA

  • Τελευταία bots
  • Semrush [Bot]
    Πέμ 13 Αύγ 2026, 16:40